Recensie | Nude Nuns with Big Guns (Raymond Doetjes)

Nude Nuns with Big Guns is een 2010 lowbudget, actie thriller van Joseph Guzman. Een goede actiefilm heeft een aantal ingrediënten nodig, te weten ruwe kwaadaardige gasten, een held of heldin, veel bloed en tomeloos geweld. En als je het zo beschrijft beschrijf je eigenlijk iedere Quentin Tarantino film. Nude Nuns with Big Guns heeft een behoorlijk Tarantino gevoel. Dat men een extreem harde actiefilm kan maken voor een budget onder $100.000 is bij deze wel bewezen.

Titel: Nude Nuns with Big Guns
Joseph Guzman
Cast: Asun Ortega, Bill Oberst Jr., Maxie J. Santillan Jr., David Castro, Perry D’Marco
Scenario: Joseph Guzman, Robert James Hayes II
Thriller
90 minuten
Release: 2010

Plot

Het verhaal gaat over een drugskartel dat door de Rooms-Katholieke Kerk gerund wordt. De nonnen worden misbruikt bij de productie van de cocaïne. Wanneer bij aflevering van de cocaïne aan de lokale motorclub Los Meurtos een pak mist, wordt een aantal nonnen afgeslacht door Chavo (David Castro). Vervolgens wordt zuster Sarah (Asun Ortega) meegenomen en gedrogeerd en tegen haar wil geprostitueerd. Wanneer zij door een overdosis als ‘dood’ wordt gezien en ze door de medicijnman, die de dames in een drugroes houdt, van het randje van de dood wordt gered, begint ze aan het werk van God – om de angst van God in deze zondaars te brengen. Dit is ook een regel die regelmatig terugkomt in het dialoog. Zuster Sarah is in tegenstelling tot God niet barmhartig en zal niet rusten totdat zij iedere betrokkenen uitgeroeid heeft met haar twee supergeile revolvers. Wat volgt is gewoon een Tarantino slachtfeest.

De film is redelijk gefilmd. Persoonlijk vind ik af en toe de color grading een beetje te overdadig. De score past goed in de film! Maar wie in hemelsnaam de geluidsmixage gedaan heeft?! De muziek staat veel en veel te hard. Soms is het dialoog nauwelijks te horen. Er zitten een groot aantal naakt- en seks scenes in en ik ben persoonlijk niet vies van onscreen naakt en seks als het een doel heeft. Vaak is het hier ondoelmatig (omdat het kan). Er zitten verschrikkelijke verkrachting scenes in en het geweld van de Los Meurtos was zo gewelddadig dat ik het gevoel had te kijken naar Rob Zombie’s Devil’s Rejects! Hetgeen niet slecht is, aangezien het een van mij favoriete horror/actiefilms is.

Voor het schamele budget dat de makers ter beschikking hadden, is het een enorm knap werk. Alleen de vele CG schotwonden stoorden mij.  Als iemand vraagt wat voor een genre dit is dan zeg ik: neem Machete, Devil’s Rejects en The Hateful Eight en gooi ze in een blender, haal de productiewaarde door een zeefje en je hebt Nude Nuns with Big Guns. Een vermakelijke actiethriller om één keer te zien, maar niet meer dan dat. 2.5 van 5 sterren.

★★★☆☆

Deel jij dezelfde mening over Nude Nuns with Big Guns als Raymond? Of heb je juist een hele andere mening? Laat het ons weten in de comments!