HBO docu Fake Famous over influencers bij Ziggo

De documentaire Fake Famous onderzoekt de betekenis van roem en invloed in het digitale tijdperk door middel van een innovatief sociaal experiment. De makers willen zo onze obsessie voor ‘likes’ laten zien. Fake Famous is vanaf 22 februari te zien bij Ziggo Movies & Series. Bekijk hieronder alvast een trailer.

Fake Famous

Fake Famous

Fake Famous gaat over een social experiment, waarbij wordt geprobeerd om van drie mensen beroemde influencers te maken, met behulp van nepvolgers en bots. De film laat zien hoe onze online wereld vaak meer ‘gemaakt’ is dan we denken.

De debuterend regisseur en ervaren journalist Nick Bilton en zijn team beginnen het experiment met een casting in Los Angeles. Het jonge trio dat hij selecteert – aspirant-actrice Dominique, modeontwerper Chris en vastgoed assistent Wylie – heeft in ruil daarvoor totaal verschillende ervaringen terwijl hun nepvolgelingen elke dag met duizenden groeien. De film onthult wat er echt gebeurt achter de schermen van de bekendheid van influencers, en benadrukt onze obsessie met het aantal likes en volgers dat we krijgen en hoe het grootste deel van onze online wereld meer gefabriceerd is dan we ons realiseren.

In samenwerking met Consolidated Documentaries wordt de film geregisseerd, geschreven en geproduceerd door Nick Bilton; geproduceerd door Annabelle Dunne en Mary Recine; uitvoerend geproduceerd door Graydon Carter.

Fake Famous is vanaf 22 februari te zien bij Ziggo Movies & Series.



VOLG ONS

Wil je de hele week op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Houd dan onze pagina in de gaten of volg Entertainmenthoek op Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest. Zo blijf je op de hoogte van het laatste nieuws rondom je favoriete films en series.

FacebookInstagramPinterestTwitter