Netflix annuleert het abonnement van honderdduizenden gebruikers

Netflix liet eerder deze week weten dat ze het abonnement van klanten die al een jaar of langer niets hebben beken op de streamingservice gaan stopzetten, na het sturen van een waarschuwing.

Het bedrijf liet weten:

“You know that sinking feeling when you realize you signed up for something but haven’t used it in ages? At Netflix, the last thing we want is people paying for something they’re not using.”  

De verklaring is zeker ongebruikelijk. De meeste bedrijven laten abonnees graag doorbetalen, zelfs als ze de service niet meer gebruiken. Netflix heeft er schijnbaar vertrouwen in dat haar leden zullen blijven terugkeren om nieuwe films en series te bekijken.

Netflix annuleert het abonnement niet zomaar. Het bedrijf stuurt de gebruiker eerst een berichtje om te controleren of het account behouden moet blijven. Horen ze vervolgens niets terug, dan wordt ervan uitgegaan dat het abonnement niet meer nodig is.

Netflix zei dat deze inactieve accounts – beter bekend als zombie-accounts – slechts een paar honderdduizend gebruikers vertegenwoordigen. Dat is minder dan een half procent van alle abonnees.

De streamingdienst, die eind maart meer dan 182 miljoen abonnees had, zegt dat het voor diegenen wiens accounts zijn geannuleerd gemakkelijker zal zijn om weer lid te worden van het platform als ze willen terugkeren. Degenen die zich binnen 10 maanden opnieuw aansluiten, hebben nog steeds hun favorieten, profielen, weergavevoorkeuren en accountgegevens.

“In the meantime, we hope this new approach saves people some hard earned cash,” aldus Eddy Wu, directeur van Productinnovatie bij Netflix.

VOLG ONS

Wil je als eerste op de hoogte zijn van het laatste film- en serienieuws? Volg Entertainmenthoek dan op FacebookInstagram, en Twitter. Zo blijf je op de hoogte van het laatste nieuws rondom je favoriete films en series.

Nieuw series Netflix Instagram 

Films en seriesFilms en series