Recensie | Sharknado 3: Oh Hell No! (Dennis van Elten)

Wanneer Fin en April naar Florida op vakantie gaan, ontstaat er door een extreem sterke wind en veel regen een tornado gevuld met haaien. Als de tornado Florida verwoest en richting Washington D.C. trekt, is het wederom aan Fin en April om de ‘sharknado’ te stoppen. Lees hier de recensie van Sharknado 3: Oh Hell No! door Dennis van Elten.

Titel: Sharknado 3: Oh Hell No!
Regisseur: Anthony C. Ferrante
Scenario: Thunder Levin
Cast: Ian Ziering, Bo Derek, David Hasselhoff, Tara Reid
Speelduur: 90 Minuten
Genre: SF, actie, komedie, rampenfilm
Release: 22 Juli 2015

Recensie Sharknado 3

Het is weer tijd voor een horrorfilm waarom je kunt lachen. Asylum (makers van een groot aantal mockbusters) en Syfy (het science fiction kanaal dat begon als Sci Fi Channel) maken al jaren samen mockbusters. Dit zijn low-budget versies van succesvolle films zoals The Hobbit vs Age of the Hobbits  en Hansel and Gretel vs Hansel and Gretel Witch Hunters. Maar ook zijn Syfy en Asylum verantwoordelijk voor een reeks aan low -budget monster films zoals Megashark en nieuwe topper Lavalantula. Een ander succes van deze samenwerking is Sharknado, een film die al twee vervolgen heeft opgeleverd. Het is nu tijd voor Sharknado 3: Oh Hell No! Een film die zichzelf niet te serieus neemt. In lijn met films als Airplane en The Naked Gun kun je om Sharknado 3 ook weer enorm lachen. Ian Ziering (Beverly Hills 90210, Sharknado 1&2) is weer terug als de haaiendoder Fin Sheppard. Tara Reid (American Pie, Sharknado 1&2) en Cassie Scerbo (Sharknado 1) keren tevens terug.  David Hasselhoff (Knight Rider, Baywatch, Piranaha 3DD) vult de cast aan als Fin’s vader.

Recensie Sharknado 3: Oh Hell No!

Het is haaien weer

Sharknado 3: Oh Hell No! is een combinatie van humor en spanning. Deze filmfranchise heeft door deze combinatie een hoop succes gehad. Ian Ziering, die sinds Beverly Hills 90210 niet veel interessants meer heeft gedaan, komt hier als actieheld uit de verf. Oude rot in het vak David Hassellhoff, die de laatste jaren vaker in dit soort films voorkomt, zet dit keer een leuk personage neer in tegenstelling tot zijn personage in Piranaha 3DD. Sharknado 3: Oh Hell No!  is anderhalf uur genieten van over the top actie en humor. De film zit vol absurde momenten, haaien die een achtbaan in Florida onveilig maken en een aanval van haaien op het witte huis, maar het meest absurde is toch wel de bevalling in een haai zelf. Het lijkt wel of met Sharknado 3 alle registers zijn open getrokken. Inmiddels wordt er zelfs al gesproken over een vierde deel in deze serie. Dit belooft wat voor Sharknado 4. Ik ga zeker kijken.

Dennis van Elten