De impact van video wordt groter dan ooit. Video is overal. Op je smartphone, tablet, laptop of in je huiskamer op je tv-scherm. Van social media tot video on demand. Van viral tot virtual reality. De keuze is enorm! Dit videotijdperk biedt dan ook legio mogelijkheden aan videomakers. Denk aan Transmedia storytelling en de immersive ervaring van virtual reality.
Maar hoewel de consumptie en productie van video steeds groter wordt, neemt het bereik en de winstgevendheid bij kranten, radio en tv alsmaar af. Alhoewel? Er zijn ook markten die explosief groeien. Neem China of Saoedi-Arabië waar tv-formats afkomstig uit onze markten gretig worden afgenomen en giga bereikcijfers realiseren. Tv-formats zijn nog niet aan hun einde. Wat betekent dit?
Tijdens het congres delen verschillende professionals hun visie op de ontwikkelingen in het videotijdperk. Welke video-innovaties gaan het medialandschap veranderen? Wat gebeurt er op het gebied van data, search en personalisatie? En waarom doen onze tv-formats het zo goed in Azië, terwijl tv-formats in het versnipperde medialandschap van Nederland dood verklaard worden?
Meer over het programma en inschrijving is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl.
Bron: Spreekbuis