Blog | De 250 Likes voorbij en meer nieuws….

fh-blog
Hallo beste bezoekers en lezers van Filmhoek.nl

Ik schrijf al een aantal weken niet veel voor Filmhoek.nl, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Redenen daarvoor is dat wij op het moment druk bezig zijn met plannen om Filmhoek.nl nog groter en aantrekkelijker willen maken om te bezoeken. Wil nu niet te veel vooruitlopen op de zaken, maar eerst wat heugelijk nieuws de aandacht geven.

250likes
250+ Likes
Afgelopen donderdag was een zeer heugelijke dag voor de Filmhoek.nl crew, want in de ochtend mochten wij onze 250ste Facebookpagina ‘Like’ ontvangen. Voor sommige mensen is dit misschien niet groot nieuws, maar voor ons was dit wel een heugelijk feit. Wij beschouwen elke ‘Like’ als een kersje op een al heerlijk slagroomtaartje.
Ondertussen zijn we de 250 gepasseerd en lekker op weg naar een hoger doel. Natuurlijk hopen we te kunnen rekenen op de hulp van onze Facebook supporters om nog meer mensen te mogen voorzien van het laatste filmrecensies en –nieuws.
Dus als je een bezoeker bent, die onze website veelvuldig bezoekt, leest en waardeert, willen we je vragen om onze FB-pagina te ‘Liken’. (Als dat nog niet het geval is) Klik dan even op het icoontje boven deze tekst en je komt automatisch op onze Facebook pagina terecht. Klik dan even eenvoudig op de ‘Like’ knop. TIA!! 😉

Groei bezoekers / Dataverkeer
Maar daar stopt het mooie nieuws niet, want de website, die we op 1 juni jl. lanceerde, wordt momenteel zeer druk bezocht. Daar zijn we natuurlijk ook zeer blij mee.
Sinds de lancering van Filmhoek.nl hebben wij een ongelofelijke groei van bezoekers mogen registeren. We merken dagelijks dat er steeds meer bezoekers bijkomen en mensen graag terugkomen. Dit is mede te danken aan de Filmhoek.nl Facebookpagina. Door het internationale karakter van Facebook hebben wij ook een lezersgroep buiten de grenzen van Nederland.

Wat we niet in de gaten hadden, bij het opstarten van de website, was de hoeveelheid dataverkeer dat we mogelijk zouden gaan genereren. We dachten zo ‘kleinschalig’, dat wij niet voorbereid waren dat dit mogelijke ‘problemen’ zou kunnen opleveren. Daar kregen we plotseling in de 4de week van augustus mee te maken. Ons hostingbedrijf, Strato, meldde dat we ons dataverkeerlimiet een ‘beetje’ hadden overschreden. Niet zomaar een beetje ,bleek bij nader onderzoek, maar met 325%. Een bericht dat we in eerste instantie niet echt hadden verwacht, maar er moesten toen snel stappen worden ondernomen om mogelijke extra kosten te voorkomen. Dankzij een behulpzame ICT’er kwam ik bij hostingbedrijf Neostrada terecht. Dit bedrijf kon onze vraag naar meer dataverkeer voor nu en in de toekomst prima ondersteunen. De verhuizing van de website werd toen snel in gang gezet en na 2 dagen offline te zijn geweest, stond de verdere groei van de website niets meer in de weg.

Om een inzicht te geven over onze bezoekers statistieken, vind je hieronder een simpel overzicht van de gegevens die vanuit Google Analytics komen. Statistieken waar men trots op mag zijn, toch?

Statistieken: juni t.o.v. augustus 2013Audience-Overview---Google-Analytics

Team-FH
Uitbreiding ‘Team’ Filmhoek.nl / Een nieuwe website
Naast de bezoekersaantallen is ook het Filmhoek.nl team aan het groeien. Zoals eerder bericht staat de teller momenteel op 5 ‘medewerkers’.

Het begon allemaal 4 á 5 maanden geleden met de doorstart van Filmhoek.nl, toen nog onder de naam Solvi’s Filmhoek, en de daar bijhorende samenwerking met Glenn Abbink. Alles ging toen nog via de Facebookpagina, omdat de website niet voldeed aan de ‘eisen’ die wij hadden. Dus was er behoefte aan een nieuwe website, omdat we de ‘service‘ gingen uitbreiden met filmnieuws. In de begindagen ging het puur om de recensies.
Uiteindelijk ging op 1 juni 2013 de huidige website online. Al heel snel bleek dat we met ons vernieuwde concept veel indruk maakte en aandacht kregen. Van diverse kanten kwamen allerlei vragen of men recensies voor ons mocht schrijven. Dit resulteerde in de eerste uitbreiding van het ‘team’. De toevoeging van Immy Verdonschot werd toen een feit.
Glenn en ik hadden al veel werk met het filmnieuws en de recensies die wij zelf schreven. Daar kwam dan geleidelijk ook nog eens recensies van enkele gastrecensenten bij. Pfffff, nog meer werk. Gelukkig duurde het niet lang en zagen we snel in dat de kwaliteiten, die Fabian van der Starre vertoonde, zeer goed aansloten bij het huidige team. Het duurde daarom ook niet lang dat we ook hem toevoegde aan ons team. En zo werkten opeens 4 mensen met liefde aan Filmhoek.nl. Met de recentelijke toevoeging van Christa Galesloot zitten we nu op 5 teamleden.
Voor het moment kunnen we de druk prima aan, maar toch voorzie ik een verdere groei van mensen die hun energie met plezier steken in deze website.

Dat het team zou gaan groeien is iets natuurlijks, maar hierdoor mag de groei van de website niet achterwege blijven. De huidige website, nu 3,5 maanden oud, is niet overzichtelijk meer en zwaar aan vervanging toe. Daarom heb ik begin september een opdracht uit laten gaan om een nieuwe website te bouwen. De nieuwe site zal een veel strakkere look hebben waardoor je een beter overzicht krijgt van alles wat wij jullie, de bezoekers, te bieden hebben. Een duidelijk onderscheid tussen hoofd- en gastrecensies en een mooie opstelling van het vele filmnieuws. Verder een duidelijkere menustructuur waarmee je onze blog, prijsvragen en andere informatie terug kunt vinden. Het doel is om aan het einde van de maand september deze nieuwe website aan jullie te kunnen presenteren. We houden jou op de hoogte houden van de ontwikkelingen op dat gebied.

Prijsvraag
Prijsvragen
Natuurlijk verwennen wij onze bezoekers heel graag met interessante en leuke prijzen, zoals bioscoop vrijkaartjes, T-shirts, DVD’s en andere leuke items gerelateerd aan en tot films.
Als eerste organiseerde we zelf leuke acties voor onze lezers, maar ondertussen hebben we goede contacten aangelegd met de grote filmdistributeurs die ons en jou graag voorzien met leuke prijzen.
De laatste prijzenpakketten bestonden uit vrijkaartjes voor The Mortal Instruments, The Lone Ranger (incl. T-shirt en masker), een Monster University goodiebag, DVD’s van Iron Man 3 en Oz, The Great and Powerful e.a. prijzen.
We gaan dit verder flink uitbreiden dankzij de geweldige contacten met o.a. Disney, Entertainment One, Warner Bros en Universal Pictures International. Samen willen graag onze bezoekers blijven voorzien van allerlei mooie prijzen. Tevens zal Filmhoek.nl binnenkort met een aantal prijsvragen komen waar men mooie prijzen kunt winnen.
Voor de laatste prijsvragen kijk je op deze pagina.

ten-slotte
Ten slotte
Ja, en dan is hier bijna het einde van deze blog. Nog niet helemaal, want wij hebben nog een aantal interessante plannen op de plank liggen. Daar kunnen we op dit moment nog niet veel over uitlaten, want deze zitten nog in het vroege stadium van de ontwikkelingsfase. We zullen bijtijds jullie, onze trouwe bezoekers en lezers, nalettend op de hoogte houden van verder ontwikkelingen.

Zo, dat was het dan voor het moment…

Met vriendelijke groet

Peter Solvani