Filmrecensies

Filmrecensies zijn kritische besprekingen van een film. Recensies werden vroeger veel gepubliceerd via kranten en tijdschriften. Tegenwoordig gebeurt dit vaak via het internet, op zowel website als kanalen voor sociale media.

Een filmrecensie bestaat meestal uit deze drie onderdelen:

• Een analyse (de bespreking van de inhoud van de film)
  • De interpretatie (een betekenisgeving aan de film op zich)
  • Een evaluatie (positieve en eventuele negatieve kritiek)

Een recensie bevat een waardeoordeel over de film. In veel gevallen wordt de film ook even kort beschreven.

Videorecensies

Het komt steeds vaker voor dat recensenten zich uiten door middel van videobeelden. Dit wordt ook wel een videorecensie genoemd. Er zijn vele Youtube-kanalen die op deze manier recenseren. Hieronder een paar van de meest populaire:

Filmrecensies op Entertainmenthoek

Entertainmenthoek plaatst uiteraard ook filmrecensies. Onze recensenten blijven hun best doen om zoveel mogelijk recente films van een recensie te voorzien. Natuurlijk zijn deze recensies voorzien van uitgebreide analyse. Daarnaast worden ook oudere films nogmaals onder de loep genomen, in categorieën als Blast From the Past. Hieronder een paar van onze recensies.

Voor een compleet overzicht van al onze filmrecensies, kijk je hier!

(Gast)recensent worden?

De redactie van Entertainmenthoek is regelmatig op zoek naar vrijwilligers met een passie voor film en schrijven. Ben je een echte filmliefhebber en volg je de nieuwste films op de voet? Schrijf je daarnaast graag? Dan zijn we opzoek naar jou! Wij staan namelijk altijd open voor enthousiaste filmrecensenten en bloggers om de allernieuwste bioscoopfilms te recenseren of om iets anders dat film-gerelateerd is te bespreken. Daarnaast is er regelmatig de mogelijkheid om persvoorstellingen en filmfestivals te bezoeken.

Filmrecensent

Als filmrecensent kun je de mogelijkheid krijgen om recensies te schrijven over films, nog voor ze in de bioscoop (of op Video on demand) te zien zijn. Je bezoekt dan zogeheten persvoorstellingen. Deze persvoorstellingen vinden veelal overdag en op werkdagen plaats. Je zult hiervoor dan ook in de gelegenheid moeten zijn om hier met eigen vervoer naartoe te gaan. Hoe vaak en wanneer ligt aan jou eigen schema en voorkeuren. Schrijven kun je vanuit huis doen.

Nieuwsredacteur
Naast filmrecensenten zijn we ook altijd opzoek naar mensen welke op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom film, series en streaming. Dit kan variëren van een nieuwe trailer, poster of ander interessant nieuws over aankomende series en films. Je mag dit nieuws schrijven naar aanleiding van zelfgekozen berichten. We verwachten wel minimaal twee berichten per week. Ook dit kan vanuit huis gedaan worden.

Stuur een mail naar sandro@entertainmenthoek voor meer informatie!